سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! صداها فرو نشست و جنبش ها آرام گرفت و هر دوستی، با محبوب خود خلوت کرد . من نیز با تو خلوت کرده ام . تو محبوب منی . پس خلوت امشب مرا با خود، [سبب] رهایی از دوزخْ قرار ده . [امام صادق علیه السلام ـ در دعایش ـ]
پاکی درون - آنکس که تو را شناخت جان را چه کند...
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • خدای منان همه ما را از محبین اهل بیت عصمت وطهارت ،به ویژه حضرت مهدی قرار بدهد. اولین ویژگی یاران حضرت تقواست.یعنی اصحاب حضرت به انجام واجبات وبه ترک محرمات وگناهان مقیدند.در کلاس پاکی زندگی می کنند. چون آقا امام زمان(عج)پاکند.خداوند در آیه مبارکه تطهیر می فرماید.

    ((انما یرید ا... لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا))

    حضرت در پاکی مطلق به سر می برد؛یعنی نه گناهی ،نه خطا و اشتباهی ، نه مکروهی ونه ترک اولایی از حضرت سر نمی زند.پس هر که می خواهد از یاران حضرت شود باید باتقوا باشد.تقوا پاکی می آورد.نتیجه پاکی ارتباط معنوی وسنخیت با حضرت مولا آقا امام زمان (عج) است که خدای منان در سوره مبارکه واقعه این مسئله را با این عنوان وآیه مطرح فرموده است؛((لایمسه الا المطهرون)).این آیه یک معنی فقهی دارد.معنی فقهیش این است که انسان بدون وضو،بدون غسل؛یعنی بدون طهارت نمی تواند بدن ودستش را به قرآن برساند.تماس با قرآن حرام است مگر این که وضو بگیرد ویا غسل کند.

    یک معنی اخلاقی وسلوکی  وعرفانی دارد وآن این است که کسی قلب وباطن ودرونش نمی تواند با قرآن تماس وانس پیدا کند ،نمی تواند قرآن را بفهمد،نمی تواند قرآن را درک کند،مگر این که دل را پاک کند.

    با پاکی اعضا و وضو وغسل ،خداوند اجازه داده است که به قرآن دست بزنیم.اگر دلم بخواهد با قرآن انس وتماس برقرار کند،فکرم رابطه با قرآن برقرار کند ،خدای منان می فرماید:من به قلب تو اجازه تماس با قرآن را نمی دهم ،مگر دل وفکرت وضو بگیرد.

    خدایا وضوی دل وفکر چیست؟شست وشوی از گناه ورذایل اخلاقی.

    وقتی دلم وفکر وذهنم را پاک کردم،آنگاه قرآن  را می فهمم وبا باطن ونورانیت قرآن انس وتماس برقرار می کنم.وگرنه منهای طهارت ،الفاظ قرآنی را بالا وپایین می کنم ؛این کلمه مذکر است یا مونث،مرد است یا تثنیه است یا مع،مطلق است یا مقید،این ها اثری ندارد.شرط تماس وانس با قرآن تقواست.



    دلسوختگان ::: دوشنبه 86/3/28::: ساعت 9:46 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 0

    بازدید دیروز: 0 کل بازدید :9049

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    پاکی درون - آنکس که تو را شناخت جان را چه کند...

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<